مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 14:352021-02-28پزشكي

با 5 کاربرد فناوری فتونیک در صنعت کشاورزی و غذا آشنا شوید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ با استفاده از روش های پیشرفته سنجش نوری، فوتونیک می تواند به کشاورزان در تعیین سطح پروتیین در برداشت گندم، - فناوری فتونیک با استفاده از ویژگی سرعت و دقت منابع نوری به کشاورزان و متخصصان غذا برای بهبود محصولاتشان کمک چشمگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ با استفاده از روش های پیشرفته سنجش نوری، فوتونیک می تواند به کشاورزان در تعیین سطح پروتیین در برداشت گندم، غربال کردن آلاینده ها در میوه ها، سبزیجات و کود های مورد استفاده و مشاهده کیفیت آب برای اندازه گیری سلامت دام، طیور و آبزیان کمک زیادی کند.

به طور کلی، کاربرد های اپتیک و فوتونیک برای اهداف کشاورزی را می توان به تصویربرداری، طیف سنجی و ارتباطات پرسرعت اشاره کرد.

1.

اندازه گیری های بزرگ مقیاسسامانه هایی که با استفاده از فناوری های تشخیص نور و رادار ساخته شده اند، می توانند به کمک سیگنال های نوری برای نقشه برداری دقیق از زمین های بزرگ و مزارع استفاده شوند.

به عنوان مثال می توان تجهیزات یادشده را در هواپیما نصب کرد تا میزان محصولات کشاورزی، پراکندگی ها و وضعیت زمین را در مقیاس بزرگ در مناطق کشاورزی اندازه گیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با 5 کاربرد فناوری فتونیک در صنعت کشاورزی و غذا آشنا شوید

با 5 کاربرد فناوری فتونیک در صنعت کشاورزی و غذا آشنا شوید