مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 06:452021-02-28سياسي

درس حقوق شهروندی در دانشگاه ها اجباری شود


دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی گفت: در حال حاضر درس حقوق شهروندی به صورت اختیاری است که انتظار می رود در شورای برنامه ریزی وزارت علوم این درس به صورت اجباری گنجانده شود.

- فریدون جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهم اقدامات وزارت علوم در اجرای حقوق شهروندی در دانشگاه ها گفت: یکی از موضوعات مهمی که در اجرای تکلیف خاص و ساختاری وزارت علوم یعنی آموزش تخصصی حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفت، درج دو واحد درس عمومی آشنایی با کلیات حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 50 دانشگاه در تمامی رشته های کارشناسی و کاردانی در حال اجرای این درس به صورت اختیاری هستند که انتظار می رود در شورای برنامه ریزی وزارت علوم این درس به صورت درس عمومی اجباری گنجانده شود.

دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی افزود: البته این موضوع اخیراً طی نامه ای برای معاون حقوقی رییس جمهور ارسال شده و در آن از رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست اتخاذ تصمیم در این خصوص شده است.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی اساتید فعال در حوزه حقوق شهروندی، بحث الحاق پیوست حقوق شهروندی در تمامی همایش ها، انتخاب آثار و فراخوان های مقالات یا سایر برنامه های آموزشی و پژوهشی، پیگیری دستورالعمل ها و ابلاغیه های وزارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس حقوق شهروندی در دانشگاه ها اجباری شود

درس حقوق شهروندی در دانشگاه ها اجباری شود