مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 19:402021-02-27سياسي

نامه رییس جمهور مصر به کویت درباره آشتی با قطر


وزیر خارجه کویت در دیدار با رییس جمهور مصر نامه او را در موضوع ساز و کار آشتی قاهره با دوحه دریافت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل فارس، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر روز شنبه در دیدار با احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت نامه ای را درباره قضیه آشتی قاهره با قطر به کویت تقدیم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری روسیا الیوم، رییس جمهور مصر با ابراز قدردانی از تلاش های صمیمانه کویت در رابطه با آشتی با قطر بر موضع قاطع مصر در حمایت از همبستگی عربی برای دفع خطرات از سر ملت های و حفاظت از امنیت ملی آن ها تأکید کرد.

وزارت خارجه قطر پیش از این اعلام کرده بود که دو هیأت مصری و قطری سه شنبه هفته گذشته در کویت نشستی را برای نخستین باز از زمان امضای توافق العُلا در نشست شورای همکاری خلیج فارس (پنجم ژانویه 2021) تشکیل دادند و در آن ساز و کار و اقدامات مربوط به مرحله آتی روابط فیمابین را بررسی کردند.

توافق العُلا، در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا واقع در شمال غرب عربستان سعودی امضاء شد؛ توافقی که مفاد آن تنش زدایی میان 4 کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه ها، قاهره و ابوظبی همچنان احساس می کنند که دوحه خواسته هایشان را دست کم گرفته و درباره بازگردانی روابط به حالت عادی به ویژه در روابط خود با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه رییس جمهور مصر به کویت درباره آشتی با قطر

نامه رییس جمهور مصر به کویت درباره آشتی با قطر