مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 13:052021-02-26حوادث

چهارمین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی شد


با شناسایی چهارمین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان زنگ خطر شیوع این بیماری در آذربایجان غربی به صدا در آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در خصوص جزییات شیوع این بیمارستان در استان گفت: کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بوکان طی کمتر از 24 ساعت توسط اکیپ های واکنش سریع شناسایی، مهار و مختومه شد.

سید امید خلیل زاده افزود: با اعلام تلفات در یکی از خانوارهای روستای ترکمان کندی در شهرستان بوکان، بلافاصله با اعزام اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی اقدامات قرنطینه و تشخیص بیماری در کمتر از یک روز انجام شد.

وی اظهار کرد: در این واحد روستایی پنج مورد تلفات مشاهده شد که تمامی 32 مورد طیور در حال نگهداری در محل نگهداری آنها، معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: موارد مبتلا شده از میدان دواب خریداری شده بودند که طی هماهنگی های لازم مقرر شده میادین دواب و مراکز زنده فروشی ماکیان و مرغ در استان تعطیل شود.

خلیل زاده بیان کرد: طی پایش های انجام شده در شعاع یک و سه کیلومتری این کانون مرغداری صنعتی وجود نداشته ولی در شعاع 10 کیلومتری 14 واحد وجود دارد که هفت واحد آن فعال است و هشدارهای لازم در زمینه رعایت و دقت در موارد امنیت زیستی به متولیان بیان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی شد

چهارمین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی شد