مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 11:452021-02-26اقتصادي

صفر تا صد «سرخون»/ آیا مسؤولان دوباره مشکل را فراموش می کنند؟


این خط انتقال نفت 435 کیلومتری به اسم خط انتقال نفت مارون دومین خط انتقال نفت صعب العبور جهان است که نفت را از مارون به اصفهان انتقال داده و خوراک پالایشگاه های اصفهان ؛ تهران ؛ تبریز و.

را مهیا می کند و نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز کشور ایفا می کند که در دهه 50 و قبل از انقلاب توسط شرکت های خارجی به مدت 17 ماه اجرا و افتتاح شده است و اعلام شده بود طول عمر لوله حداکثر 35 سال است.

طی این مدت لوله انتقال نفت 5 بار نشت کرده یک بار آن در حوزه زاینده رود سامان و 4 بار هم در نقطه کنونی واقع در منطقه سرخون بوده است که باعث ورود حجم زیادی از نفت به طبیعت و حوزه رودخانه شده است.

دهه 80 متاسفانه لوله در همین نقطه ترکید و دوباره حجم گسترده ای از نفت خام را وارد زندگی مردم و محیط زیست کرد و در آن زمان مردم منطقه با صراحت اعلام کردند که بارش باران دیگر برای افراد منطقه رحمت نیست و با هر بار بارش باران آب چشمه سرخون که در پایین دست تلمبه خانه نفتی گندمکار و منبع تامین آب شرب اهالی چند آبادی و تعدادی مزرعه پرورش ماهی است آلوده به مواد نفتی می شود.

مردم منطقه با صراحت اعلام کردند که بارش باران دیگر برای افراد منطقه رحمت نیست و با هر بار بارش باران آب چشمه سرخون که در پایین دست تلمبه خانه نفتی گندمکار و منبع تامین آب شرب اهالی چند آبادی و تعدادی مزر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد «سرخون»/ آیا مسؤولان دوباره مشکل را فراموش می کنند؟

صفر تا صد «سرخون»/ آیا مسؤولان دوباره مشکل را فراموش می کنند؟