مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 04:502021-02-26بين الملل

نخستین گفتگوی تلفنی بایدن با «ملک سلمان»


رییس جمهور ایالات متحده شامگاه پنج شنبه برای نخستین بار با پادشاه عربستان سعودی گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، جو بایدن رییس جمهور دموکرات ایالات متحده شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) برای نخستین بار از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری خود با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی تلفنی گفتگو کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، رییس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی با ملک سلمان گفت که برای پیوندهای دوجانبه و تا حد ممکن قدرتمند و شفاف تلاش خواهد کرد.

کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد که جو بایدن و ملک سلمان در مورد امنیت منطقه ای و سایر موضوعات بحث و گفتگو کرده و رهبران دو کشور ماهیت تاریخی این رابطه دوجانبه را تصدیق کردند .

در این بیانیه کاخ سفید، به گزارش سایت قطره و به نقل ازقتل خاشقجی که روابط نزدیک و چند دهه ای میان آمریکا و عربستان را به بوته آزمایش می گذارد، اشاره ای نشده است.

بایدن خطاب به خبرنگاران این گفتگوی تلفنی را که نخستین گفتگوی وی با ملک سلمان از آغاز ریاست جمهوری اش بوده است، مثبت ارزیابی کرد.

خبرگزاری رسمی سعودی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که ملک سلمان به بایدن تصدی پست ریاست جمهوری ایالات متحده را تبریک گفته و دو طرف بر عمق پیوندهای دوجانبه و اهمیت تقویت این مشارکت تأکید کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین گفتگوی تلفنی بایدن با «ملک سلمان»

نخستین گفتگوی تلفنی بایدن با «ملک سلمان»