مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 07:352021-02-09سياسي

وقتی روز عشق داریم اما ولنتاین را به هم تبریک می گوییم!


یک روانشناس با انتقاد از توجه مردم به روزهایی چون ولنتاین و کریسمس، آن را محصول ورود فرهنگ غربی به جامعه دانست و گفت: ترویج فرهنگ غربی در جامعه یک بحران اجتماعی تلقی می شود.

- ایسنا/مازندران یک روانشناس با انتقاد از توجه مردم به روزهایی چون ولنتاین و کریسمس، آن را محصول ورود فرهنگ غربی به جامعه دانست و گفت: ترویج فرهنگ غربی در جامعه یک بحران اجتماعی تلقی می شود.

گلناز وطنخواه روانشناس بالینی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه از دیدگاه روانشناسی یکی از دلایل اصلی و عمده شکل گیری روز ولنتاین در کشور، برگرفته از ورود فرهنگ غربی به جامعه است، اظهار کرد: مدت ها از این موضوع که روز عشق در تاریخ و تقویم کشورمان وجود دارد مطلع نبودیم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد بسیاری از موضوعات و مناسبت ها در کشور تقلیدهای فرهنگی باشد که از کشورهای غربی وارد می شود و می توان از روز ولنتاین به عنوان نمونه در این زمینه نام برد، تصریح کرد: هدیه ای که افراد در روز ولنتاین به یکدیگر می دهند مطابق آیین فرهنگ غربی است و متاسفانه در کشورمان نیز رواج پیدا کرده است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: توجه به این نوع فرهنگ غربی، یک بحران اجتماعی است که به یک برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی و بهره گیری از نظرات کارشناسی نیازمند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی روز عشق داریم اما ولنتاین را به هم تبریک می گوییم!

وقتی روز عشق داریم اما ولنتاین را به هم تبریک می گوییم!