مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 13:002021-01-28اقتصادي

پیش بینی وضعیت بورس تا پایان امسال


بازار سرمایه در شرایط کنونی حدود 40 درصد از ارزش خود را از دست داده، این در حالی است که سرمایه برخی سرمایه گذاران با کاهش 70 درصدی مواجه شده است.

- ، احسان رضاپور کارشناس بازار سرمایه معتقد است تا پایان سال شاخص با فرض تثبیت همه شرایط موجود، در محدوده های فعلی نوسان خواهد کرد مگر اینکه تصمیم یا خبر جدیدی به اطلاع بازار برسد و نوع نگرش افراد سرمایه گذار را نسبت به وضعیت کوتاه مدت بازار، دستخوش تغییر با اهمیت کند.

او معتقد است رشد و بازده های بالای 10، 15 درصدی که در کوتاه مدت اتفاق می افتد، برای سرمایه گذارها بسیار جذاب بوده و اتفاقا چنین چیزی در بازارهای دیگر به راحتی به دست نمی آید؛ در نتیجه آنها را تشویق و ترغیب می کند که سهام خود را عرضه کنند.

زمانی که این عرضه ها به نحوی باشد که تقاضای متناسب با آن وجود نداشته باشد، طبیعی است که مجددا بازار را به اصلاح و روند کاهشی وا می دارد.

مشروح این گفت و گو را در زیر بخوانید.

به نظر می رسد وضعیت بازار بعد از ریزش های اخیر بهبود یافته ، دلیل این اتفاق چیست؟ با توجه به اینکه گزارش های 9 ماهه شرکت ها و عملکرد دی ماه آنها، مثبت بود، موجب شد بسیاری از سرمایه گذارها و تحلیلگرها، محدوده های فعلی قیمت سهام در محدوده شاخص یک میلیون و 200 هزار واحدی را برای خریدهای میان مدت محدوده های جذابی ارزیابی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی وضعیت بورس تا پایان امسال

پیش بینی وضعیت بورس تا پایان امسال