مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 12:202021-01-28بين الملل

سودان برای ترسیم مرزهای خود با اتیوپی از عربستان کمک خواست


شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد، حمایت سیاسی عربستان از تلاش ها برای ترسیم مرزها میان این کشور و اتیوپی را خواستار شده است.

- شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد، حمایت سیاسی عربستان از تلاش ها برای ترسیم مرزها میان این کشور و اتیوپی را خواستار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خلیج آنلاین، طبق بیانیه منتشر شده از سوی شورای حاکمیتی سودان، محمد الفکی سلیمان، عضو این شورا پس از بازگشتش از ریاض اظهار کرد: رهبران عربستان موضعگیری منطقی سیاست سودان را که بر شکل نگرفتن درگیری ها در منطقه تاکید دارد، درک کردند.

سلیمان در ادامه گفت: آغاز هرگونه جنگی در این منطقه، کل اقلیم را تهدید می کند چرا که سودان و اتیوپی در منطقه ای حساس در قاره آفریقا واقع هستند و این مساله بر امنیت دریای سرخ تاثیر می گذارد.

این عضو شورای حاکمیتی سودان افزود: ما با عربستان رویکرد مشترکی درباره امنیت منطقه داریم.

سودان خواستار علامت گذاری در مرزها با اتیوپی مطابق با توافقنامه سال 1902 شد؛ توافقی که در تاریخ 15 مه همان سال در آدیس آبابا میان اتیوپی و انگلیس (به نمایندگی از سودان) به امضا رسید و بند اول آن به مرزهای بین المللی میان دو کشور مربوط است.

در همین راستا محمد عثمان الحسن، رییس ستاد کل ارتش سودان چند طرح راه سازی و ساخت پل ها و گذرگاه ها در مرزهای شرقی این کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان برای ترسیم مرزهای خود با اتیوپی از عربستان کمک خواست

سودان برای ترسیم مرزهای خود با اتیوپی از عربستان کمک خواست