مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 07:302021-01-28دانش

تاثیر ورزش بر مهارت های عددی در کودکان


بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی، مشارکت بیشتر در ورزش در میان کودکان با عملکرد تحصیلی بهتر مرتبط است.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی، مشارکت بیشتر در ورزش در میان کودکان با عملکرد تحصیلی بهتر مرتبط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازساینس دیلی، اولین تحقیق در جهان که با مشارکت دانشگاه فناوری و دانشگاه سیدنی انجام شد، نشان داد که کودکان بومی که بیش از چهار سال، هرسال به صورت سازمان یافته ورزش می کردند، در مقایسه با کودکانی که ورزش کمتری می کردند، دارای مهارت های عددی بهتری بودند.

این مطالعه از داده های چهار بخش پیاپی مطالعه طولی کودکان بومی استرالیا، که شامل 303 دانش آموز (با سن پایه پنج تا 6 سال) بود، برای ارزیابی مشارکت ورزشی گروهی در برابر عملکرد تحصیلی در نتایج استاندارد برنامه ملی سنجش (NAPLAN) و محاسبه (PAT) استفاده کرد.

مشارکت ورزشی با عملکرد شناختی و حافظه بهتر در بسیاری از جمعیت کودکان مرتبط است اما این تحقیق، اولین مطالعه ای است که ارتباط مفید بین مشارکت مداوم در ورزش و عملکرد تحصیلی در میان کودکان بومی را تایید می کند.

محقق اصلی این تحقیق، دکتر دات داموید می گوید: ورزش کردن همیشه از اهمیت فرهنگی زیادی برای مناطق بومی (کودکان بومی و جزایر تنگه تورس استرالیا) برخوردار بوده است، بنابراین در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ورزش بر مهارت های عددی در کودکان

تاثیر ورزش بر مهارت های عددی در کودکان