مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 07:002021-01-28فرهنگي

نمایش جام باستانی گیلان با قدمت 2 هزار سال


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: «جام رشی» گیلان با قدمت 2 هزار ساله در آیین افتتاح موزه صیادی به نمایش در می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، مسعود حلاج پور اظهار داشت: یکی از خاستگاه های صیادی در گیلان شهر پره سر بوده و پره به معنی جایی است که در گذشته صیادان در آن صیادی می کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان عنوان داشت: صید و صیادی در گیلان و به ویژه منطقه پره سر علاوه بر قدمت بسیار زیاد نقش مهمی در زندگی مردم داشته است.

حلاج پور افزود: در این راستا احداث موزه صید و صیادی شهر پره سر با هدف حفظ این هویت تاریخی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار گرفت.

وی گفت: در موزه صید و صیادی در شهر پره سر ابزار آلات و اشیای صیادی تاریخی که در کاوش های باستان شناسان در دریا به دست آمده و ابزاری که در گذشته صیادان از آن استفاده می کردند جمع آوری می شود.

حلاج پور از قرارگیری قایق تنه درختی در موزه مذکور خبر داد و افزود: در گیلان در گذشته از قایق هایی تحت عنوان تنه درختی استفاده می شد که این قایق ها حدود 3 هزار سال در تاریخ گیلان قدمت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: یکی از هویت های تاریخی صیادی استان گیلان جام رشی بوده که با حدود 2 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش جام باستانی گیلان با قدمت 2 هزار سال

نمایش جام باستانی گیلان با قدمت 2 هزار سال