مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 01:052021-01-27ورزشي

اقدام پرابهام فینا/ شانس المپیکی شدن واترپلوی ایران از دست رفت؟


به نظر می رسد با معرفی قزاقستان به عنوان نماینده واترپلو آسیا در کنار ژاپن میزبان، شانس المپیکی شدن واترپلوی ایران از دست رفته است.

- به نظر می رسد با معرفی قزاقستان به عنوان نماینده واترپلو آسیا در کنار ژاپن میزبان، شانس المپیکی شدن واترپلوی ایران از دست رفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال گذشته همین موقع بود که تیم ملی واترپلو در حال آماده سازی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک بود که با شیوع کرونا در کشورهای اطراف سبب شد که برخی کشورها نتوانند در مسابقات شرکت کنند و کنفدراسیون آسیا تصمیم گرفت بدون برگزاری مسابقه، قزاقستان به عنوان نماینده آسیا به المپیک برود.

استدلال فینا یک ماده قانونی بود که بر اساس آن در صورت لغو تورنمنت انتخابی باید یک تک مسابقه بین دو تیم برتر قاره برگزار شود و برنده سهمیه المپیک را بگیرد.

از آنجایی که بر اساس رنکینگ جهانی و آخرین مسابقات رسمی یعنی بازی های آسیایی، قزاقستان و ژاپن در رده اول و دوم بودند، عملا این دو تیم مشمول بند قانونی فینا می شدند.

اما با توجه به میزبانی ژاپن در المپیک، قزاقستان رسما بدون بازی جواز حضور در المپیک را کسب می کند.

این موضوع سبب اعتراض رسمی فدراسیون و کمیته ملی المپیک ایران شد و ایران درخواست کرد با توجه به میزبانی ژاپن این تیم از شرایط انتخابی حذف شود و فینا برای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام پرابهام فینا/ شانس المپیکی شدن واترپلوی ایران از دست رفت؟

اقدام پرابهام فینا/ شانس المپیکی شدن واترپلوی ایران از دست رفت؟