مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 14:302021-01-27اقتصادي

تصفیه فاضلاب بهداشتی، روش ها و انواع آن


بخش اعظمی از آب های مصرف شده در منازل، صنایع، واحدهای تولیدی و کسب و کار به دلیل حجم بسیار بالای آلاینده ها و وجود مواد مهم و ارزشمند مانند فلزات سنگین و مواد خام، - تصفیه آب و پساب نیازمند تلفیق چند روش است چرا که یک روش به تنهایی نمی تواند پاسخگوی حذف کامل آلاینده های موجود باشد.

اصطلاحا به توده بیولوژیکی جمع شده در سیستم های تصفیه فاضلاب، که در نتیجه رشد باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها، در حضور اکسیژن محلول تشکیل شده اند، لجن اطلاق گفته می شود.

از جمله واحد هایی که در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی توسط شرکت های تولید کننده دستگاه های تصفیه فاضلاب طراحی می شود، قرارداد اجزایی با قابلیت تصفیه بیولوژیکی است.

به فرآیند تصفیه بیولوژیکی پساب که در آن مخلوطی از لجن فعال و فاضلاب، بهم خورده و هوادهی می شود، تصفیه با لجن فعال گفته می شود، که از قدیمی ترین و رایج ترین روش های تصفیه در سراسر دنیا بشمار رفته و کاربرد گسترده ای در عرصه تصفیه بیولوژیکی پساب دارد.

تاریخچه فرآیند لجن فعال در سال 1912 توسط دکتر گیلبرت فاولر، دانشمند دانشگاه منچستر انجام شد که بطری فاضلابی را که در آن جلبک وجود داشت مورد بررسی قرار داده و مشاهده کرد که پساب مورد نظر، خیلی بهتر تصفیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه فاضلاب بهداشتی، روش ها و انواع آن

تصفیه فاضلاب بهداشتی، روش ها و انواع آن