مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:502021-01-27سياسي

جریانی که بخواهد با جنگ به قدرت برسد را به رسمیت نمی شناسیم


ایران هیچگاه جریانی که بخواهد با جنگ در افغانستان به حاکمیت برسد را به رسمیت نخواهد شناخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هیات سیاسی طالبان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر معاون دفتر سیاسی این گروه که روز گذشته وارد تهران شده است، صبح امروز با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و با وی گفتگو کرد.

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به سابقه شرارت و جنگ افروزی آمریکا در منطقه گفت: آمریکا به دنبال صلح و امنیت در افغانستان نیست، راهبرد آمریکا تداوم جنگ و خون ریزی میان طیف های مختلف افغانستانی است.

وی ادامه داد: آمریکا نمایش مذاکرات صلح را با هدف ایجاد بن بست در مذاکرات میان طرف های مختلف افغانستانی دنبال می کند تا آنها را مقصر ناامنی و بی ثباتی نشان دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه جریانی را که بخواهد با جنگ در افغانستان به حاکمیت برسد به رسمیت نخواهد شناخت، بر ضرورت مشارکت همه اقوام در تعیین سرنوشت افغانستان در روندی کاملاً مسالمت آمیز تاکید کرد.

شمخانی امنیت افغانستان به ویژه در استان های هم مرز با ایران را امری غیر قابل اغماض دانست و بر همکاری طالبان با دولت افغانستان برای مبارزه با هرگونه ناامنی و مقابله با تحرکات داعش تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریانی که بخواهد با جنگ به قدرت برسد را به رسمیت نمی شناسیم

جریانی که بخواهد با جنگ به قدرت برسد را به رسمیت نمی شناسیم