مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 20:552021-01-26اقتصادي

ورزقان، فقیر با معادن طلای و مس / سیمای ناخوش سرزمین طلای سرخ ایران


ان با وجود برخـورداری از مزیت هـای شـایان توجـه در حوزه هـای مختلف اقتصادی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی و از جمله در صنایع معدن، - خبرگزاری فارس-موسی کاظم زاده: از ورزقان به عنوان سرزمین گنج های پنهان ایران یاد می کنند و این در واقع به خاطر داشتن منابع عظیم مختلف از جمله مواد معدنی فراوان، طبیت بکر و زیبا، ظرفیت بالا در حوزه های گردشگری، کشاورزی، دامداری و .

در این شهرستان بوده است.

با این وجود، شهرسـتان ورزقـان علیرغـم برخـورداری از مزیت هـای شـایان توجـه در حوزه هـای مختلف اقتصادی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی و از جمله در صنایع معدن، این خطه همچنان از جمله شهرسـتان های محروم آذربایجان شرقی است.

البته نباید فراموش کرد، این شهرستان هم اکنون به خاطر قرار گرفتن در یک منطقه معدن خیز و کشف انواع عناصر قیمتی و با ارزش در این معادن، شهرستان ورزقان را از نظر سوق الجیشی و اقتصادی به مهم ترین و غنی ترین منطقه در جهان تبدیل کرده است.

از این رو؛ وجـود این همه معادن غنی و از جمله آن معـدن عظیم مس سـونگون، به عنـوان یکـی از بزرگترین معادن مـس، ایجاب می نمایـد، کـه مـردم این منطقـه از این نعمـت خـدادادی در کنـار زیان های زیسـت محیطی ناشـی از آن بهره منـد شـوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزقان، فقیر با معادن طلای و مس / سیمای ناخوش سرزمین طلای سرخ ایران

ورزقان، فقیر با معادن طلای و مس / سیمای ناخوش سرزمین طلای سرخ ایران