مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 04:252021-01-26اقتصادي

معافیت برای حقوق 4 میلیون تومان و کمتر از آن


در سال 1400, حقوق 48 میلیون تومان در سال یعنی ماهانه 4 میلیون تومان و کمتر از آن؛ از مالیات، معاف است و مازاد بر آن از نرخ مالیاتی 10 درصد آغاز می شود و این رقم برای معدود حقوق بگیران بالای 28 میلیون تومان در ماه به نرخ مالیاتی 30 و 35 درصد می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد علیزاده در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: مالیات ها در بودجه سال 98, پلکانی بود، اما به واسطه اینکه برقراری عدالت مالیاتی در نرخ مالیاتی برای همه صنوف دیده شود در بودجه لایحه سال 1399، مجلس آن را اصلاح کرد و از 35 درصد به 25 درصد آورد و به همین علت، دولت برای سال 1400 با همان رویکردی که مجلس برای بودجه سال 1399 دیده بود، بودجه را بر مبنای 25 درصد نرخ مالیاتی حقوق دید، زیرا در بخش عملکرد اشخاص حقوقی و همچنین صنوف و مشاغل دیگری به جز حقوق بگیران، بالاترین نرخ مالیاتی، 25 درصد نسبت به درآمد های اصناف و اشخاص حقوقی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نظام مالیاتی سه رکن اساسی دارد، گفت: قوانین و مقررات کارا و کارآمد، مودیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی از جمله این ارکان هستند.

علیزاده ادامه داد: قوانین و مقررات باید به شکلی تدوین شوند که همه اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص درآمدها، به شکل مطلوب در اختیار سازمان امور مالیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت برای حقوق 4 میلیون تومان و کمتر از آن

معافیت برای حقوق 4 میلیون تومان و کمتر از آن