مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 11:402021-01-25فرهنگي

محصولات فرهنگی بومی اردبیل به نسل جدید شناسانده شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل فرصت مناسبی است تا محصولات فرهنگی بومی استان به نسل جدید شناسانده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی بعدازظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به این که استان اردبیل از جمله مناطقی به شمار می رود که دارای محصولات فرهنگی بومی متعدد است و در این حوزه سبقه تاریخی بلندی دارد، جشنواره کالاهای فرهنگی فرصت مناسبی است تا محصولات فرهنگی بومی استان اردبیل به نسل جدید شناسانده شود.

وی معرفی محصولات فرهنگی از قبیل گلیم بافی، عروسک های محلی، چتنه بافی و ورنی بافی را جزو الزامات دستگاه های فرهنگی و هنری دانست و افزود: برای مثال از گلیم محلی اردبیل می توان چندین محصول فرهنگی از جمله کیف و جامدادی برای دانش آموزان تولید کرد اما متاسفانه این حوزه فرهنگی در گرو بی توجهی ها در بین مردم و به خصوص کودکان ناشناس مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هدف از برگزاری جشنواره کالاهای فرهنگی استان را فرهنگ سازی صحیح در خصوص تولید و مصرف کالای بومی عنوان کرد و گفت: این جشنواره همزمان با ششمین دوره جایزه فیروزه برگزار می شود اما استان اردبیل برای اولین این ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات فرهنگی بومی اردبیل به نسل جدید شناسانده شود

محصولات فرهنگی بومی اردبیل به نسل جدید شناسانده شود