مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 21:002021-01-24سياسي

سومین جلسه کمیته تعیین مزد برگزار می شود/ تعیین سبد معیشت خانوار در دستور کار


به گفته رییس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار، سومین نشست کمیته تخصصی مزد در ذیل شورای عالی کار امروز برگزار می شود.

- فرامرز توفیقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد جلسات کمیته های تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار گفت: تاکنون دو جلسه کمیته های تخصصی مزد در وزارت کار برگزار شده و روز دوشنبه 6 بهمن 99 نیز سومین جلسه در محل وزارت کار با حضور کارشناسان نماینده کارگر، کارفرما و دولت برگزار می شود.

به گفته وی، کمیته های تخصصی مزد در ذیل شورای عالی کار تشکیل می شوند که وظیفه آنها تعیین سبد معیشت خانوار کارگری برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده است.

رییس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار گفت: براساس ماده 41 قانون کار مزد کارگران می تواند به صورت مزد صنفی یا منطقه ای تعیین شود و سال گذشته کمیته های مزد تصویب کردند که پژوهشی راجع به مزد صنفی و منطقه ای انجام شود، در این زمینه مؤسسه آموزش و پژوهش تأمین اجتماعی تحقیقی انجام داد که چگونه می توان به زیرساخت هایی برای تعیین مزد صنفی یا منطقه ای برسیم ، اما به هر حال این پژوهش برای امسال نمی رسد.

توفیقی گفت: در جلسه دوشنبه هفته جاری کمیته های مزد کارگری در مورد تورم اعلام شده دی ماه صحبت می شود و سبد معیشت خانوار کارگری در سال جاری مورد بررسی قرار می گیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین جلسه کمیته تعیین مزد برگزار می شود/ تعیین سبد معیشت خانوار در دستور کار

سومین جلسه کمیته تعیین مزد برگزار می شود/ تعیین سبد معیشت خانوار در دستور کار