مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 06:202021-01-24اقتصادي

مدیرکل انتقال خون تهران: ذخایر خون رو به کاهش است


مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ذخایر خون استان تهران در حد پنج روز و قابل قبول است، اما به علت سردی و آلودگی هوا و شیوع کرونا با کاهش سطح ذخایر خون در روزهای آینده مواجه هستیم و از مردم می خواهیم برای اهدای خون اقدام کنند.

محمدرضا مهدی زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: همه ساله با سردی هوا و افزایش میزان آلودگی هوا شاهد کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون بودیم، اما امسال در فصل سرد سال علاوه بر آلودگی و سردی هوا، شیوع کرونا نیز در جامعه مزید بر علت و منجر به این شده که میزان اهدای خون کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این شرایط با ارسال پیامک برای اهداکنندگان خون و تماس های تلفنی از اهدا کنندگان خون خواسته شده یاری گر انتقال خون برای تامین خون مورد نیاز بیمارستان ها ومراکز درمانی باشند و همچنین در این زمینه از رسانه ها نیز می خواهیم اطلاع رسانی مناسب در این خصوص انجام شود.

مهدی زاده تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا با کاهش میزان اهدا کنندگان خون مواجه بودیم و کم و بیش سطح ذخایر خون نیز کاهش می یافت، اما از 10 روز گذشته تا کنون به دلیل سرما، آلودگی هوا و کرونا سطح ذخیره خون رو به کاهش بوده و این روند کاهشی نیز ادامه خواهد داشت، مگر اینکه استقبال اهداکنندگان افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل انتقال خون تهران: ذخایر خون رو به کاهش است

مدیرکل انتقال خون تهران: ذخایر خون رو به کاهش است