مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 15:202021-01-23فرهنگي

55 قطعه مشیر همایون به خط نت بین المللی برای پیانو برگردانده شد


کتاب «مشیر همایون شهردار» (مجموعه 55 قطعه ضربی برای پیانو) با گردآوری و نت نویسی بهار برخوردار، منتشر و راهی بازار موسیقی شد.

- کتاب مشیر همایون شهردار (مجموعه 55 قطعه ضربی برای پیانو) با گردآوری و نت نویسی بهار برخوردار، منتشر و راهی بازار موسیقی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهار برخوردار مؤلف کتاب نت پیانو آثار مشیر همایون شهردار به بخش مهمی از تاریخچه پیانونوازی ایرانی در این اثر پرداخته و 55 قطعه ضربی از آثار این هنرمند را که به صورت تکنوازی و گروه نوازی در سال های 1288 در لندن و 1312 در تهران بر روی صفحات گرامافون ضبط شده، به خط نت بین المللی برای پیانو برگردانده است.

مشیر همایون از تاثیرگذارترین پیانیست های دوره ی خود بوده است و همواره سبک و سیاق نوازندگی او در تاریخ موسیقی شایان ذکر و قابل بررسی است؛ به همین دلیل این کتاب بخش مهمی از تاریخچه پیانونوازی موسیقی ایرانی محسوب می شود.

برخوردار که تحصیل کرده موسیقی است، پیش از این ردیف پیانو استاد مرتضی محجوبی را در سال 1397 برای اولین بار به خط نت بین المللی منتشر کرد که از سوی سازمان میراث فرهنگی به پرونده میراث ناملموس ملی اضافه شد و هم اکنون در آستانه چاپ سوم قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

55 قطعه مشیر همایون به خط نت بین المللی برای پیانو برگردانده شد

55 قطعه مشیر همایون به خط نت بین المللی برای پیانو برگردانده شد