مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 12:052021-01-23دانش

کشف اولین سیاره شبیه مشتری با اتمسفر خالی


ستاره شناسان در مرکز علوم اخترفیزیک دانشگاه هاروارد و اسمیتسونیان(Harvard & Smithsonian) اولین سیاره ی مشتری مانند را پیدا کرده اند که هیچ ابر و مه در جو قابل رویت آن وجود ندارد.

- ستاره شناسان در مرکز علوم اخترفیزیک دانشگاه هاروارد و اسمیتسونیان(Harvard & Smithsonian) اولین سیاره ی مشتری مانند را پیدا کرده اند که هیچ ابر و مه در جو قابل رویت آن وجود ندارد.

یافته های محققان در مجله ی Astrophysical Journal Letters منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، این سیاره ی بزرگ گازی که نامش WASP-62b است برای اولین بار در سال 2012 توسط رصد خانه ی جنوبی مرکز جستجوی گسترده برای یافتن سیاره ها(WASP) کشف شد اما جو آن تاکنون از فاصله ی نزدیک مورد بررسی قرار نگرفته بود.

منزه الم(Munazza Alam) که دانشجوی مرکز علوم اخترفیزیک است و این تحقیقات را هدایت می کند می گوید: من برای پایان نامه خود سیارات کشف شده را انتخاب می کنم و جو آنها را بررسی و دسته بندی می کنم.

WASP-62b که به عنوان یک مشتری داغ معروف است، 575 سال نوری با ما فاصله دارد و جرمی تقریبا نصف سیاره ی مشتری منظومه شمسی دارد.

با این حال برخلاف سیاره مشتری منظومه ما که تقریبا 12 سال طول می کشد تا به دور خورشید بچرخد این سیاره فقط در مدت چهار و نیم روز به دور ستاره خود می چرخد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اولین سیاره شبیه مشتری با اتمسفر خالی

کشف اولین سیاره شبیه مشتری با اتمسفر خالی