مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 08:452021-01-23اقتصادي

اجرای شخم زمستانه در 35 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون 35 هزار هکتار معادل 15 درصد از اراضی شالیزاری گیلان شخم زمستانه زده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم اکبرزاده پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وجود 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری در استان گیلان، اظهار کرد: در این ایام اجرای شخم زمستانه از اقداماتی است که سازمان جهاد کشاورزی کشاورزان را به انجام آن توصیه می کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان می توانند با استفاده از نزولات جوی و آب باران اقدام به شخم زمین های شالیزاری کنند، گفت: تاکنون 35 هزار هکتار معادل 15 درصد شالیزارهای استان گیلان شخم زمستانه زده شده اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مزایای اجرای شخم زمستان شالیزارها، افزود: یکی از مهم ترین مزایا و فواید انجام شخم زمستانه در اراضی شالیزاری ایجاد شرایط مطلوب برای انجام کشت در فصل زراعی است.

وی در ادامه اضافه کرد: اجرای شخم زمستانه و انجام پاک تراشی حاشیه مزارع از سوی کشاورزان زمینه کاهش جمعیت زمستان گذران آفت و کرم های ساقه خوار در مزارع شالیزاری مؤثر است.

اکبرزاده همچنین با اشاره به اینکه شخم زمستانه در اراضی دارای آب سطحی انجام می شود، گفت: کشاورزان قبل از انجام شخم زمستانه نیز باید از کودهای فسفاته استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای شخم زمستانه در 35 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

اجرای شخم زمستانه در 35 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان