مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 06:452021-01-22پزشكي

نقش برف و سرما در انتقال کرونا/ مردم خودشان را خوب بپوشانند


معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد بارش برف در بسیاری از مناطق استان گیلان هستیم، خاطرنشان کرد: مردم برای استفاده از این نعمت الهی و برف بازی به خیابان ها آمده اند، - ایسنا/گیلان معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد بارش برف در بسیاری از مناطق استان گیلان هستیم، خاطرنشان کرد: مردم برای استفاده از این نعمت الهی و برف بازی به خیابان ها آمده اند، اما باید توجه کنند که سرما نقش مهمی در انتقال بیماری های تنفسی دارد.

دکتر مسعود نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شباهت بسیار زیاد علائم اولیه کرونا به یک سرماخوردگی ساده، اظهار کرد: ممکن است بیمار در صورت ابتلا به کرونا خودش را با علائمی نظیر آبریزش بینی، سرفه، تب خفیف و کوفتگی نشان دهد.

وی از مردم خواست در مرحله بروز علائم عمومی سرماخوردگی با 4030 تماس بگیرند و افزود: مراکز 16 ساعته دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب 39 مرکز آماده ارائه خدمت به بیماران مشکوک به کروناست.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به احتمال شدید شدن بیماری کرونا، عنوان کرد: اگر فردی دچار تنگی نفس شدید شده و تنفس برایش سخت است، حتما به اورژانس بیمارستان مراجعه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش برف و سرما در انتقال کرونا/ مردم خودشان را خوب بپوشانند

نقش برف و سرما در انتقال کرونا/ مردم خودشان را خوب بپوشانند