مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 21:252021-01-21فرهنگي

جشنواره ای که ملاقلی پور و کیارستمی را در یک قاب داشت


جشنواره فیلم فجر در دوره پنجم برگزاری اش، میزبان دو نسل از سینماگران شد تا جایی که رسول ملاقلی پور برای پرواز در شب جایزه بهترین فیلم را گرفت و جایزه ویژه هیات داوران به عباس کیارستمی برای خانه دوست کجاست؟ اهدا شد؛ - جشنواره ای که "ملاقلی پور "و "کیارستمی" را در یک قاب داشت جشنواره فیلم فجر در دوره پنجم برگزاری اش، میزبان دو نسل از سینماگران شد تا جایی که رسول ملاقلی پور برای "پرواز در شب" جایزه بهترین فیلم را گرفت و جایزه ویژه هیات داوران به عباس کیارستمی برای "خانه دوست کجاست؟" اهدا شد؛ دو کارگردان فقیدی که طی چند سال گذشته از دنیا رفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر که از 12 تا 22 بهمن ماه در سال 65 به دبیری سید محمد بهشتی (مدیرعامل وقت بنیاد سینمایی فارابی) برگزار شد، شاهد حضور دو نسل از سینماگران ایرانی مانند ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی و مسعود کیمیایی، در کنار ابراهیم حاتمی کیا،کیومرث پوراحمد،رسول ملاقلی پور،کیانوش عیاری، مسعود جعفری جوزانی، پوران درخشنده و عزیز الله حمیدنژاد بود.

در حالی که استان های مناطق جنگی زیر حملات شدید هوایی دشمن بودند، جشنواره همزمان با تهران به صورت سراسری در 23 مرکز استان نیز برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره ای که ملاقلی پور و کیارستمی را در یک قاب داشت

جشنواره ای که ملاقلی پور و کیارستمی را در یک قاب داشت