مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 04:502021-01-20بين الملل

دیدار وزیر دفاع ترکیه با رییس اقلیم کردستان عراق


وزیر دفاع ترکیه و هیات همراهش سه شنبه شب با رییس و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری شفق نیوز ، در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است: خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و هیات همراهش با نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف در این دیدار بر حفظ امنیت و ثبات منطقه و اهمیت هماهنگی بین عراق و اقلیم کردستان این کشور و ترکیه برای حفظ ثبات منطقه تاکید کردند.

بیانیه تصریح کرد: بارزانی از ترکیه به خاطر همکاری با عراق و اقلیم کردستان این کشور در جنگ علیه داعش تشکر و بار دیگر بر عدم اجازه برای تبدیل خاک عراق و اقلیم کردستان این کشور به سکویی برای تهدید ترکیه و کشورهای همسایه تاکید کرد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: بارزانی ابراز امیدواری کرد که عراق وظیفه خود در این زمینه را ایفا کند و به هیات ترکیه ای اطمینان داد که اقلیم کردستان عراق عامل امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

این بیانیه افزود: دوطرف راه های توسعه روابط بین عراق و اقلیم کردستان این کشور با ترکیه در همه زمینه ها را در کنار روابط بین اربیل و بغداد و مشکلات پیش روی فرایند سیاسی و جنگ علیه داعش و زمینه های همکاری و هماهنگی بین دو طرف و اوضاع منطقه را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر دفاع ترکیه با رییس اقلیم کردستان عراق

دیدار وزیر دفاع ترکیه با رییس اقلیم کردستان عراق