مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 11:502021-01-19پزشكي

بی نظمی و تغییر اجابت مزاج را جدی بگیرید


فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: هر گونه بی نظمی و تغییر در اجابت مزاج می تواند نشان دهنده یک بیماری و یا اختلال خاص در بدن باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر یوسفی، اظهار کرد: تعداد دفعات دستشویی رفتن زیاد یا کم، در واقع نشانه مهمی از سلامت عمومی فرد است، که از نوزادی آغاز می شود و در سراسر زندگی ادامه پیدا می کند.

به طور کلی سه تا چهار بار در روز ادرار و معمولا یک یا دوبار دفع مدفوع، نشانه سلامت بدن است.

وی با تاکید بر این که میزان دفع ادرار به فاکتورهایی همانند سن، میزان آشامیدن در روز، موادی که نوشیده می شود، عارضه های پزشکی مثل دیابت یا عفونت مجرای ادراری، مصرف دارو و اندازه مثانه بستگی دارد، گفت: شرایط خاصی همانند بارداری و این که فرد در چندمین هفته پس از زایمان است، می تواند تعداد دفعات ادرار را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر یوسفی عواملی همانند پیروی از رژیم غذایی خاص، سطح فعالیت بدن، ابتلا به بیماری های مزمن یا حاد، ترشح هورمون ها و سن را از جمله عوامل تاثیرگذار بر تعداد دفع ادرار و مدفوع در بدن دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این که الکل و کافیین، هردو می توانند اثرات ادرار آور داشته باشند و باعث شوند فرد، بیش از حد معمول ادرار کند، خاطرنشان کرد: هنگام مصرف این مواد، احتمالا تکرار ادرار، نشانه ای از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی نظمی و تغییر اجابت مزاج را جدی بگیرید

بی نظمی و تغییر اجابت مزاج را جدی بگیرید