مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 11:302021-01-19دانش

ایران سومین کشور دارای سند فناوری نانو است/ صادرات محصولات نانویی به 50 کشور


دبیر ستاد فناوری نانو با اشاره به فعالیت 300 شرکت دانش بنیان در حوزه نانو تکنولوژی گفت: این شرکت ها 715 محصول تولید کردند و به بازار رساندند همچنین این محصولات به 50 کشور صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر سعید سرکار امروز در افتتاحیه چهارمین دوره نانو استارت آپ که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه هر اقدامی در حوزه نانو تکنولوژی نیازمند نیروی انسانی متخصص و توانمند است، گفت: یکی از اقدامات ستاد توسعه فناوری نانو توسعه نیروی انسانی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: اکنون تعداد 66 دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد و 22 دانشگاه در مقطع دکتری در گرایش های مختلف نانوتکنولوژی دانشجو می پذیرند.

وی افزود: اکنون بیش از 37 هزار نفر نیروی انسانی متخصص از مقطع کارشناسی ارشد به بالا و دو هزار استاد در کشور در این حوزه فعالیت می کنند.

سرکار ادامه داد: سازمان ملل گزارشی از فعالیت های کشورها در حوزه نانو منتشر کرده که نشان می دهد آمریکا در سال 2000 میلادی اقدام به انتشار سند نانو فناوری کرده است.

وی ادامه داد: در سال 2001 کشور چین اقدام به انتشار این سند کرد و در سال 2002 ایران به عنوان سومین کشور منتشر کننده سند فناوری نانو اقدام به انتشار سند توسعه نانو کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران سومین کشور دارای سند فناوری نانو است/ صادرات محصولات نانویی به 50 کشور

ایران سومین کشور دارای سند فناوری نانو است/ صادرات محصولات نانویی به 50 کشور