مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 05:052021-01-18سياسي

فدک که متعلق به حضرت زهرا (س) بود چرا غصب شد؟


اگر حضرت دنبال اثبات حق و حقانیت خود نمی رفت، بدخواهان اهل بیت (ع) می گفتند: پیامبر اکرم (ص) رحلت کرد و دخترش خواست بخش مهمی از اموال مردم را به ناحق تصاحب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) چند ماه پس از رحلت جانگداز حضرت رسول (ص) پرسشی را به بلندای تاریخ روبروی پژوهشگران و علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) قرار داده است.

از همین رو به مناسبت سالگرد شهادت آن حضرت به گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن جواهری عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پرداختیم که در ادامه از نظر شما می گذرد: *آقای جواهری بعد از رحلت پیامبر (ص) چه وقایعی رخ داد؟ چرا اصحاب سقیفه به بیعت حضرت علی (ع) نیاز داشتند؟ جماعتی در سقیفه جمع شدند و ابوبکر را به عنوان جانشین پیامبر (ص) به جای امیرالمؤمنین (ع) انتخاب کردند، لیکن بزرگترین مانع آنها شخص امام علی (ع) بود؛ زیرا به لحاظ سبقت در ایمان، منصوص به خلافت بلاعزل بودن، علم و نیز شجاعت زیرا او بود که عمر بن عبدودها را به زمین زده بود و با شمشیر او اسلام قوام گرفت و ادامه یافت - و فضائل دیگر بر همه برتری آشکار و فراوانی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فدک که متعلق به حضرت زهرا (س) بود چرا غصب شد؟

فدک که متعلق به حضرت زهرا (س) بود چرا غصب شد؟