مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 16:452021-01-17اقتصادي

پاسخ وزارت کار به تقاضای کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی


معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که تقاضای قانونی کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبنی بر طرح طبقه بندی ، داشتن تشکل و نظام مزدی باید اجرا شود، گفت: داشتن تشکل کارگری و کارفرمایی حقی است که در قوانین بین المللی،قانون اساسی و قوانین و مقررات جاری کشور برای کارگران و کارفرمایان به صراحت در نظر گرفته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، حاتم شاکرمی در نشست با شرکای اجتماعی، انجمن های صنفی و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان خوزستان که با موضوع بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و کارگری در مناطق ویژه بندری برگزار شد، با اشاره به قانون سرزمین اصلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نقش تشکل های کارگری و کارفرمایی در ایجاد تفاهم و سازش باید اساسی و محوری باشد و این فلسفه وجودی این تشکل هاست.

معاون روابط کار تصریح کرد: وقتی نماینده کارگر و کارفرما در هیئت تشخیص ما حضور دارد نه نماینده کارگر است نه کارفرما بلکه در مقام داوری است و نباید بر اساس تعصبات خود قضاوت کند چرا که موجب آسیب به قانون و مقررات می شود.

وی افزود:منطقه ویژه پتروشیمی و منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) از سرمایه های ملی هستند و همه دستگاه ها باید در جهت حفظ حیات و توسعه این مناطق تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ وزارت کار به تقاضای کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

پاسخ وزارت کار به تقاضای کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی