مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 06:452021-01-17سياسي

تجلیل از مقام 500 شهیده زن لرستان/مستند زندگی مادر و همسران شهدا ساخته می شود


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از برپایی کنگره ملی 17 هزار شهیده زن و تجلیل از مقام 500 شهیده زن لرستان در بهمن ماه امسال خبر داد.

- ناهید پرویزپور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، در تشریح نقش زنان لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زنان در تمام عرصه های سیاسی و اجتماعی حضور پررنگی داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین حضور منسجم زنان را می توان در ابتدای پیروزی اتقلاب اسلامی مشاهد کرد، زمانی که زنان همچون مردان در تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی به خیابان آمدند و خواهان تغییر حکومت شاهنشاهی به جمهوری اسلامی شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به نقش های تاثیرگذار زنان در تمام صحنه های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز بانوان لرستانی همچون دیگر زنان ایران اسلامی، همسران و فرزندان خود را برای حضور در جبهه حق علیه باطل تشویق و ترغیب کردند.

پرویزپور بیان داشت: همچنین این زنان در پشت صحنه جنگ، نقش سرپرستی خانواده را نیز بر عهده داشتند و خستگی ناپذیر و با اراده محکم به تامین معیشت و تربیت فرزندان پرادختند.

وی به حضور بانوان در نقش بهیار و پرستار در بیمارستان های صحرایی و خط مقدم جبهه ها و همچنین حضور برخی دیگر در مساجد و تکایا و پشتیبانی و بسته بندی موادغذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل از مقام 500 شهیده زن لرستان/مستند زندگی مادر و همسران شهدا ساخته می شود

تجلیل از مقام 500 شهیده زن لرستان/مستند زندگی مادر و همسران شهدا ساخته می شود