مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 05:302021-01-17پزشكي

مهمترین نگرانی ها درباره جهش های اخیر کرونا


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح بیولوژی واریانت جدید کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 (SARS-CoV-2) ، توضیحاتی در رابطه با اثربخشی آنتی بادی حاصل از عفونت طبیعی و یا واکسن در مقابله با واریانت جدید ویروس ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر حسن رودگری، متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بروز جهش یک امر طبیعی در سیکل حیات و تکثیر ویروس است و این امر در ویروس های RNAدار بیشتر از DNAدار رخ می دهد، اظهار کرد: گسترش سریع واریانت جدید کروناویروس به دلیل افزایش موارد جدید و فشار مضاعف بر سیستم های درمانی باعث نگرانی ها و متعاقبا بحث های بیولوژیک شده است.

هرچند خوشبختانه کروناویروس ها به نسبت سایر ویروس های RNAدار به دلیل دارا بودن آنزیمی برای اصلاح خطاهای ریپلیکیشن، کمتر دچار جهش مانا می شوند.

مدیر پژوهش سازمان نظام پزشکی کشور در این رابطه ادامه داد: در این نوع ویروس ها اثر انتخاب طبیعی تعیین می کند جهش هایی که سرعت انتقال را افزایش داده و یا قدرت فرار از پادتن های میزبان را به ویروس داده اند، امکان برتری بر نسل قبلی خود را دارند و می توانند به سرعت جایگزین اشکال قبلی شوند؛ در این میان متاسفانه گزارشات حاکی از این است که واریانت های جدید اخیر با سرعت بالاتری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین نگرانی ها درباره جهش های اخیر کرونا

مهمترین نگرانی ها درباره جهش های اخیر کرونا