مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 19:202021-01-16اقتصادي

آغاز فاز 3 تست انسانی واکسن «ایران و کوبا» در اواخر بهمن


این واکسن اگر از نظر کارایی و ایمنی و بی خطر بودن تایید شود بعد وارد فازهای بعدی می شود تا انشاالله تولید این واکسن را طی گذراندن مراحلی در کشور داشته باشیم.

- رییس انستیتو پاستور ایران آخرین وضعیت تولید واکسن های کرونای تولید داخل را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، علیرضا بیگلری، رییس انستیتو پاستور ایران در خبر 21 سیما با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن کررونا در کشور، اظهار داشت: واکسن کرونای موسسه رازی کد اخلاق خود را دریافته کرد و آمده می شود در هفته های آتی وارد کارآزمایی بالینی در فاز یک شود؛ یعنی روی تعداد محدودی این تست صورت گیرد.

وی ادامه داد: این واکسن اگر از نظر کارایی و ایمنی و بی خطر بودن تایید شود بعد وارد فازهای بعدی می شود تا انشاالله تولید این واکسن را طی گذراندن مراحلی در کشور داشته باشیم.

رییس انستیوتو پاستور ایران بیان داشت: در کنار این واکسن، واکسن مشترک ایران و کوبا که حاصل همکاری های دو کشور در دو دهه گذشته در خصوص واکسن سازی هست، آمده خواهد شد و پس از اینکه فاز حیوانی را با موفقیت در کوبا طی کرده و فازهای یک و دو انسانی را هم در کوبا با موفقیت گذرانده، به طور همزمان در اواخر بهمن ماه وارد کارآزمایی بالینی سطح 3 شود که این مرحله فاز نهایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز 3 تست انسانی واکسن «ایران و کوبا» در اواخر بهمن

آغاز فاز 3 تست انسانی واکسن «ایران و کوبا» در اواخر بهمن