مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 04:302020-12-21بين الملل

تلاش عربستان برای ایجاد حاشیه امن منطقه ای برای خودش در دوران بایدن


یک کارشناس مسایل منطقه با اشاره به مشکلات بر سر راه آشتی با قطر از سوی عربستان و کشورهای همسو با آن گفت: نگرانی عربستان این است که با ورود جو بایدن به کاخ سفید چندین پرونده از جمله موضوع جمال خاشقجی علیه بن سلمان روی میز قرار گیرد.

- یک کارشناس مسایل منطقه با اشاره به مشکلات بر سر راه آشتی با قطر از سوی عربستان و کشورهای همسو با آن گفت: نگرانی عربستان این است که با ورود جو بایدن به کاخ سفید چندین پرونده از جمله موضوع جمال خاشقجی علیه بن سلمان روی میز قرار گیرد.

حسن هانی زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره تلاش امارات و عربستان سعودی برای آشتی با قطر اظهار کرد: عربستان و امارات نسبت به سیاست های جو بایدن در منطقه نگرانی هایی دارند لذا اخیرا عربستان از کوشنر داماد ترامپ درخواست کرد که بین سه کشور بحرین، امارات و عربستان با قطر پادرمیانی کند شاید بتواند اختلافات چند ساله این کشورها را برطرف کند.

وی ادامه داد: نگرانی عربستان این است که بایدن با ورود به کاخ سفید چندین پرونده را بازگشایی کند.

قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در ترکیه که به دلیل نفوذ بن سلمان بر روی ترامپ اجازه نداد مطرح شود، موضوع محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان که مورد توجه بایدن است و سعی می کند محمد بن سلمان را برکنار و محممد بن نایف را جانشین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش عربستان برای ایجاد حاشیه امن منطقه ای برای خودش در دوران بایدن

تلاش عربستان برای ایجاد حاشیه امن منطقه ای برای خودش در دوران بایدن