مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 19:302020-12-05بين الملل

ادعای تایوان در خصوص رهگیری دو هواپیمای نظامی چین


وزارت دفاع تایوان مدعی رهگیری و استقرار سامانه پدافند موشکی خود برای تقابل با هواپیماهای نظامی چین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین ا لملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان شنبه شب به وقت تهران مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی دو فروند هواپیمای نظامی چین شد.

به نوشته وبگاه فوکس تایوان وزارت دفاع تایوان مدعی شد که یک فروند هواپیمای نظامی چین  از نوع وای -8 ویژه شکار زیردریایی و یک فروند هواپیمای تجسسی دیگر این کشور وارد منطقه شناسایی و واکنش پدافند هوایی تایوان در جنوب غربی این جزیره شدند.

وزارت دفاع تایوان از پرواز رهگیری، استقرار سامانه دفاع موشکی و ارسال پیام رادیویی برای هواپیماهای چینی خبر داد و ادعا کرد این چهارمین مورد از نقض هوایی از سوی چین طی یک هفته اخیر بوده است.

تنش ها بین چین و تایوان طی هفته های اخیر در پی سفر مسئولان و دیپلمات های ارشد آمریکایی به تایوان شدت گرفته و این  در حالی است  که پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می کند.

وزارت دفاع تایوان چندی قبل نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های سوخو-30 و جِی-10 ارتش چین از جنوب غربی به حریم هوایی موسوم به منطقه واکنش این کشور وارد شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای تایوان در خصوص رهگیری دو هواپیمای نظامی چین

ادعای تایوان در خصوص رهگیری دو هواپیمای نظامی چین