مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 12:002020-12-05اقتصادي

پایین بودن همه شیشه های خودرو می تواند میزان انتقال کووید-19 را کاهش دهد


پژوهشگران آمریکایی در مدل های شبیه سازی شده نشان داده اند که پایین بودن همه شیشه های خودرو می تواند میزان انتقال کووید-19 را کاهش دهد.

- پژوهشگران آمریکایی در مدل های شبیه سازی شده نشان داده اند که پایین بودن همه شیشه های خودرو می تواند میزان انتقال کووید-19 را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دانشگاه ماساچوست در امهرست، پژوهش جدیدی نشان می دهد که ایمن ترین راه برای پیشگیری از انتقال احتمالی کووید-19 میان دو نفر که با هم در یک خودرو سفر می کنند و در چنین محیط بسته و پرخطری قرار دارند، پایین بودن هر چهار شیشه خودرو و دور بودن مسافر از راننده تا حد امکان است.

بهتر است که مسافر طی سفر، روی صندلی عقب در جهت مخالف راننده نشسته باشد.

وارگس ماثای (Varghese Mathai)، پژوهشگر دانشگاه ماساچوست در امهرست (UMass Amherst) و همکارانش دریافتند که این پیکربندی، دو جریان متمایز هوا را در اتاقک خودرو به وجود می آورد که در امتداد خط وسط خودرو جدا می شوند.

این پیکربندی جریان هوای جدا شده، در کاهش انتقال قطرات عفونی شبیه سازی شده از راننده به مسافر و یا بالعکس، بیشترین تاثیر را داشت.

با وجود این، پژوهشگران با درک این موضوع که چنین تنظیمات نسبی ممکن است مطلوب بسیاری از مسافران نباشد، راه های دیگری از جمله بالا بودن هر چهار شیشه خودرو و بالا بودن یک یا دو شیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایین بودن همه شیشه های خودرو می تواند میزان انتقال کووید-19 را کاهش دهد

پایین بودن همه شیشه های خودرو می تواند میزان انتقال کووید-19 را کاهش دهد