مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 01:202020-12-04سياسي

نامه به رییس قوه قضاییه برای مصوبه اختصاص 30 درصد از استخدام ها به زنان و جوانان


در نامه ی جمعی از کنشگران سیاسی و اجتماعی حوزه زنان به سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه تاکید شده که مصوبه اختصاص 30 درصد از استخدام ها به زنان و جوانان توانست طی 3 سال نسبت مدیران زن در کشور را با احتساب مدیران مدارس دخترانه به 23 درصد برساند و می توانست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه اعتماد نوشت: جمعی از کنشگران سیاسی و اجتماعی حوزه زنان طی نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار اقدام عاجل درمورد رای دیوان عدالت اداری بر ابطال مصوبه دولت ازسوی این دستگاه شدند؛ مصوبه ای که بنابر آن فرصتی 30 درصدی برای حضور زنان و جوانان شایسته در سمت های مدیریتی را فراهم می کرد.

تغییر فضای مردانه مدیریتی به خصوص در سطوح عالی یکی از جدی ترین مطالبات بدنه اجتماعی بود که به سال 92 به حسن روحانی رای دادند.

اگرچه در دولت اول تدبیر و امید رییس جمهوری، سه معاون زن انتخاب کرد و امید می رفت که بتواند در دولت دوم وزیر یا وزرای زن به مجلس معرفی کند، این مهم در همان آغازین روزهای شروع به کار دولت دوم حسن روحانی با بن بست مواجه شد و محقق نشد.

با این حال برای جبران این فقدان که گفته می شد خواست حاکمیتی است، دولت مصوب کرد که به کارگیری هرچه بیشتر زنان و جوانان شایسته سهم این دو گروه از پست های مدیریتی به 30 درصد برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه به رییس قوه قضاییه برای مصوبه اختصاص 30 درصد از استخدام ها به زنان و جوانان

نامه به رییس قوه قضاییه برای مصوبه اختصاص 30 درصد از استخدام ها به زنان و جوانان