مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 07:452020-12-03اقتصادي

طرح های مطالعاتی دانشگاه بجنورد به حوزه اصلاح ژنتیک سوق یابد


معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: دانشگاه بجنورد با طرح های مطالعاتی خود به حوزه اصلاح ژنتیک، صرفه جویی در میزان مصرف آب و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامرضا هوایی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه بجنورد که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، راه اندازی دانشکده کشاورزی را از نیازهای اساسی و کاربردی این دانشگاه برای ارتقای بخش کشاورزی استان دانست و اظهار کرد: دانشگاه بجنورد باید به بخش تحقیقات کشاورزی و مسائل اصلاح ژنتیک ورود یابد تا با فعالیت علمی، بخش کشاورزی استان توسعه پیدا کند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها شناسنامه هر استان هستند، گفت: محصولات شاخص کشاورزی این استان زعفران، انگور، نوغانداری و … است که پیشنهاد تأسیس پایانه صادراتی و راه اندازی زنجیره ارزش این محصولات در سفر نایب رییس مجلس به خراسان شمالی ارائه شده است و مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه بجنورد باید برای گسترش این طرح کمک کند.

وی افزود: دانشگاه بجنورد با طرح های مطالعاتی خود به حوزه اصلاح ژنتیک، صرفه جویی در میزان مصرف آب محصولات تولیدی این منطقه و همچنین کیفی سازی فعالیت های کشاورزی ورود یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های مطالعاتی دانشگاه بجنورد به حوزه اصلاح ژنتیک سوق یابد

طرح های مطالعاتی دانشگاه بجنورد به حوزه اصلاح ژنتیک سوق یابد