مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 11:002020-12-02پزشكي

سکته مغزی مهمترین عامل معلولیت در ایران


مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی گفت: سکته مغزی مهمترین عامل معلولیت در ایران است و پیش بینی می شود سالانه بین 150 تا 150 هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محمد تقی جغتایی روز چهارشنبه در نشست خبری آنلاین از وزارت بهداشت که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، افزود: در آمریکا در سال 750 هزار سکته مغزی گرفتار می شود و در ایران هم سکته مغزی پیش بینی می شود بین 120 تا 150 هزار نفر هر سال دچار سکته مغزی باشد و علت عمده معلولیت ها محسوب می شود.

وی گفت: در سالهای اخیر با تعریف کد 724 در اورژانس و مراکز بهداشتی برای خدمات سریع به افرادی که دچار سکته مغزی می شود از میزان مرگ و میر و عوارض و معلولیت های ناشی از آن کاسته شود و موفقیت های بزرگی در این زمینه به دست آمده است.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تاثیر کرونا بر خدمات توانبخشی گفت: بعد از شیوع کرونا مراجعات افراد نیازمند خدمات توانبخشی به مراکز دولتی و خصوصی توانبخشی حدود 35 درصد کاهش یافته است البته دولت تلاش کرده است با پرداخت یارانه به این مراکز از زیان آنها بکاهد و اخیرا با تصویب معاونت درمان، قرار شده این یارانه درحد تعرفه های خدمات بخش خصوصی به مراکز بخش خصوصی نیز پرداخت شود در عین حال بسیاری از خدمات توانبخشی و مشاوره ها و آموزش های آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته مغزی مهمترین عامل معلولیت در ایران

سکته مغزی مهمترین عامل معلولیت در ایران