مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 08:502020-12-01سياسي

راه کارهای ساده خوب گوش کردن به اعضای خانواده


وقتی غم و ناراحتی را در فردی یا یکی از اعضای خانواد مشاهده می کنیم، معمولا فکر می کنیم که مشکلی پیش آمده یا اتفاقی افتاده است.

شاید آن مشکل یا اتفاق این باشد که هیچ کس به او گوش نمی کند! - گروه خانواده: هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که افراد مورد علاقه یا افرادی که برایمان مهم هستند، به حرف هایمان گوش ندهند.

نیاز به درک شدن، نیازی همیشگی است که هیچگاه ما را ترک نمی کند و به همین دلیل گوش شنوا عاملی بسیار مهم در روابط انسانی است.

کرونا علی رغم همه موارد منفی ، بیماری و از دست رفتن عزیزان و دوستان و آشنایانمان و ترس از بیماری خود و گرفتن همه تفریحات و تغییر دادن سبک زندگی گذشته ما ، اما نکات مثبتی هم داشته از جمله همین جمع شدن های همیشگی ما دور هم در خانواده ، صحبت کردن ها و حتی دعواهایمان که گاهی تلخ و گاهی هم شیرین می شود.

بنابراین همه ما از این فرصت کرونایی و دور هم جمع شدن اعضای خانواده می توانیم برای مهارت افزایی بیشتر استفاده کنیم از جمله این مهارت ها ، مهارت خوب گوش کردن است که ما در بدو بدوها و عجله های زندگی هایمان آن را شاید گم کرده باشیم.

ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی و دعواهای زوجین طبق نظر خیلی از درمانگران خانواده همین اختلاف و حقیقت ساده یعنی این است: مردم واقعا به یکدیگر گوش نمی دهند!   امام علی علیه السلام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه کارهای ساده خوب گوش کردن به اعضای خانواده

راه کارهای ساده خوب گوش کردن به اعضای خانواده