مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 14:452020-11-30اقتصادي

اسنپ و تپسی چند هزار میلیارد ریال ارزش دارند؟


بر اساس تحقیقات میدانی ایده هاب از رانندگان فعال در اسنپ و تپسی، کارمزد دریافتی از رانندگان 15٪ ارزش ریالی هر سفر تعیین گردیده است.

پیش بینی می شود این مقدار کارمزد به دلیل محدودیت های دولتی کشورهای مختلف مانند قوانین حداقل دستمزد و قیمت گذاری دستوری که در مقاله دامادوران درباره ارزش گذاری لیفت و اوبر به آن ها اشاره شده، تغییری در کارمزدها رخ ندهد.

ضریب ارزش به درآمد با توجه به اینکه بسیاری از استارتاپ ها سودده نیستند یا سوددهی بسیار پایینی دارند، امکان استفاده از ضریب ارزش به سود وجود ندارد و محاسبه ارزش استارتاپ ها از طریق ضریب ارزش به درآمد منطقی تر به نظر می رسد.

دقیق ترین و شفاف ترین راه برای محاسبه ضرایب درآمد، توجه به ضرایب درآمد کسب وکارهای حاضر در بازار سرمایه است؛ زیرا که توسط خرد جمعی تعداد زیادی از سرمایه گذاران تعیین می شود.

لازم به ذکر است که می توان این ضریب را از طریق سرمایه گذاری های خصوصی قبل از ورود به بازار سرمایه یا ادغام و تملیک کسب وکارها نیز به دست آورد.

اما به دلیل اهمیت استراتژیک سرمایه گذاری در معاملات خصوصی و خلق هم افزایی و منافع بلندمدت در ادغام و تملیک، ضرایب درآمد بالاتر و با دقت کمتر تعیین می شود که نمی تواند معیار خوبی برای محاسبه ارزش استارتاپ ها در زمان ورود به بازار سرمایه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسنپ و تپسی چند هزار میلیارد ریال ارزش دارند؟

اسنپ و تپسی چند هزار میلیارد ریال ارزش دارند؟