مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 08:052020-11-29ورزشي

شبکه های تلویزیون چگونه HD شدند؟/ مبارزه 7 ساله با تحریم ها


10 شبکه تلویزیونی درحالی به مرحله اچ دی شدن رسیدند که در پشت پرده این کار عملیاتی، 7 سال کار پژوهشی و بومی سازی برای مقابله با تحریم ها وجود دارد.

- خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: موضوع اچ دی شدن شبکه های تلویزیون سالهاست که در دستور کار قرار دارد.

پیش از این تلاش بسیاری شده بود تا چند شبکه محدود به این مرحله برسند اما به رغم تحریم ها و شرایط سخت موجود، صداوسیما توانست امروز، 9 آذرماه، 10 شبکه داخلی خود را به این فناوری مجهز کند.

بر این اساس از امروز شبکه های یک، سه، ورزش، نسیم، نمایش، آی فیلم، کانال پویا، خبر، افق و ایران کالا 10 شبکه ای هستند که به صورت آزمایشی فرایند اچ دی شدن آن ها طی شده و از امروز به بهره برداری رسید.

**HD سازی شبکه ها از سال 93 شروع شد اما اچ دی شدن این شبکه ها فرایند طولانی داشته که در این باره مهندس علیرضا پورصابر مدیرکل فنی پخش در گفت و گو با خبرنگار فارس درخصوص پروژه HD سازی در سازمان صدا و سیما اظهار داشت: HD سازی در سازمان حدودا از سال 93 با پخش آزمایشی یک شبکه HD شروع به کار کرد و در همان زمان چند شبکه دیگر نیز HD شدند اما به دلیل محدودیت های سازمانی و موضوعات بودجه ای تقریبا متوقف ماند تا سال گذشته که با تاکید و دستور رییس رسانه ملی و پیگیری های این معاونت، فاز جدید HD سازی به صورت جدی فعال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه های تلویزیون چگونه HD شدند؟/ مبارزه 7 ساله با تحریم ها

شبکه های تلویزیون چگونه HD شدند؟/ مبارزه 7 ساله با تحریم ها