مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 22:002020-11-28اقتصادي

وضعیت مجوز تولید 4 قلم فرآورده گیاهی ضد کرونایی


هر 4 فرآورده طبیعی با منشاء گیاهی مرتبط با بیماری کرونا که مجوز موقت تولید گرفته اند، دارای مصوبه کمیته اخلاق در پژوهش برای انجام کارآزمایی بالینی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کیانوش جهانپور، افزود: این چهار فرآورده گیاهی پس از ارائه مدارک و مستندات لازم، طبق ضوابط از جمله نتایج اولیه حاصل از مطالعه بالینی برای تصمیم گیری در کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک) طرح موضوع شده اند.

وی افزود: نظر به نتایج مثبت اولیه حاصل از مطالعه بالینی ارائه شده و اخذ رأی موافقت از کمیسیون قانونی برای تولید و توزیع محدود این فرآورده ها، تا کنون دو فقره مجوز موقت 6 ماهه برای تولید و توزیع محدود (برای تکمیل مطالعه بالینی) صادر شده و تمدید این مجوزها یا صدور پروانه ساخت، منوط به ارائه نتایج تکمیلی مطالعه بالینی و تأیید اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: مجوزهای مورد اشاره بر اساس مأخذ قانونی به صورت موقت 6 ماهه صادر شده است.

همچنین برای هیچ یک از این فرآورده ها، ادعایی مبنی بر درمان کووید 19 مطرح نبوده و صرفاً با توجه به نتایج حاصل از مطالعه بالینی اولیه و مستندات علمی ملی و بین المللی موجود و مونوگراف های مرتبط، مجوز موقت /


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت مجوز تولید 4 قلم فرآورده گیاهی ضد کرونایی

وضعیت مجوز تولید 4 قلم فرآورده گیاهی ضد کرونایی