مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 13:252020-11-27پزشكي

ترمیم جای زخم با الهام از گورخرماهی!


پژوهشگران انگلیسی قصد دارند در بررسی جدیدی، روش موثری برای ترمیم جای زخم ارائه دهند که با الهام از توانایی های گورخرماهی صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ام اس ان، گورخرماهی (Zeafish) در مرکز یک ماموریت 1/5 میلیون پوندی قرار خواهد گرفت تا به کشف ژن هایی که به ایجاد جای زخم یا اسکار (Scar) در انسان منجر می شوند، کمک کند زیرا این ماهی از توانایی رشد دوباره بافت و ترمیم سریع زخم ها برخوردار است.

دانشمندان دانشگاه بریستول (University of Bristol) انگلستان در حال آغاز کردن یک پروژه پنج ساله هستند تا اسکار روی پوست انسان ها را ترمیم کنند.

آنها قصد دارند تا با تصویربرداری زنده و تحلیل ژنتیکی این نوع ماهی که توانایی قابل توجهی در بازسازی بافت و ترمیم سریع زخم دارد، به بهبود اسکار در انسان کمک کنند.

پژوهشگران در این پروژه، تفاوت های ژنتیکی را نیز شناسایی خواهند کرد و با تحلیل داده های ژنتیکی گروه های متفاوتی از مردم، به ترمیم اسکار کمک کنند.

آنها در این پژوهش، دلیل ایجاد اسکار پس از واکسیناسیون و جراحی شکاف کام در کودکان و همچنین عمل سزارین در بزرگسالان را بررسی خواهند کرد.

پاول مارتین (Paul Martin)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این پژوهش، موقعیت منحصر به فردی را برای بررسی های جهانی در مورد ژنتیک ورای ایجاد اسکار پدید می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم جای زخم با الهام از گورخرماهی!

ترمیم جای زخم با الهام از گورخرماهی!