مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 12:052020-11-27بين الملل

شانه خالی کردن آلمان از مسئولیت درقبال حملات هوایی آمریکا از خاک این کشور


یک دادگاه فدرال در آلمان با صدور حکمی اعلام کرد این کشور درخصوص ارتکاب جنایات حقوق بشری به وسیله پهپادهای آمریکایی با استفاده از پایگاهی هوایی در آلمان هیچ مسئولیتی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی عالی در آلمان با صدور حکمی مسئولیت این کشور در قبال جنایات حقوق بشری آمریکا به وسیله پهپادهای آمریکایی مستقر در آلمان را رد کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی ، دادگاه دولت فدرال لایپزیک در این حکم آورده است، دولت آلمان درخصوص تضمین مطابقت حملات هوایی آمریکا (از طریق خاک آلمان) با قوانین بین المللی، تعهدی ندارد.

این حکم در نتیجه رسیدگی شکایتی صادر شده است که در سال 2014 و علیه حمله پهپادی آمریکا به غیرنظامیان یمن در سال 2012 تنظیم شده بود.

فیصل بن علی جابر مطرح کننده این شکایت در اعتراض به رد آن گفت: زمانی که این پهپادها با کمک آلمان به پرواز درآمده و بر فراز مردم ما در یمن جولان می دهند و تهدید به مرگ و ویرانی را با خود به همراه می آورند، خانواده من نمی تواند بدون هراس به زندگی ادامه دهد .

جنیفر گیبسون مدیر پروژه نقض حقوق بشر در حملات پهپادی در این باره گفت: بحث ما درخصوص برنامه های محرمانه تروری است که هر سال شماری از شهروندان را به کام مرگ می کشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانه خالی کردن آلمان از مسئولیت درقبال حملات هوایی آمریکا از خاک این کشور

شانه خالی کردن آلمان از مسئولیت درقبال حملات هوایی آمریکا از خاک این کشور