مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 11:252020-11-26بين الملل

کارشناسان بین المللی هشدار دادند: کابینه بایدن جنگ طلب است


اغلب وزرای انتخابی بایدن افرادی هستند که سابقه حمایت از جنگ عراق، تسلیح معارضین سوری و حتی حمایت از گزینه نظامی علیه ایران را دارند- امری که از نظر کارشناسان بین المللی خطرناک تلقی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به سابقه وزرای پیشنهادی جو بایدن دموکرات پرداخته که قرار است کابینه دولت احتمالی او را تشکیل دهند.

به نوشته این رسانه، افرادی چون آنتونی بلینکن گزینه احراز پست وزارت خارجه، جیک سالیوان گزینه پست مشاور امنیت ملی کاخ سفید، آوریل هاینس گزینه پیشنهادی برای مدیریت آژانس اطلاعات ملی و آلخاندرو مایورکاس وزیر احتمالی امنیت ملی؛ همگی از حامیان دولت باراک اوباما بودند که او را در اتخاذ سیاست های جنگ طلبانه مانند تهاجم نظامی به لیبی یا رویکرد خصمانه علیه روسیه، همراهی می کردند.

به عنوان مثال، بایدن مدعی است که خواهان خاتمه دادن به جنگ های بی پایانی مانند تجارب عراق و افغانستان است حال آنکه کارشناسان حوزه بین الملل، با توجه به چینش کابینه آتی هشدار دادند که ممکن است او آتش نبردهایی را که مدعی اجتناب از آنها است، روشن کند.

به گفته ماریامنی ایوِرت تحلیل گر فرانسوی، بلینکن از حامیان جنگ عراق بود حال آنکه سالیوان هم مشاور هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا بود که از قضا از جنگ عراق حمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان بین المللی هشدار دادند: کابینه بایدن جنگ طلب است

کارشناسان بین المللی هشدار دادند: کابینه بایدن جنگ طلب است