مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 10:002020-11-26سياسي

آیا هوش مصنوعی به اندازه انسان ها خوب است


پژوهشگاه گروه مطالعات اخلاقی فضای مجازی با بررسی موضوع اخلاق و هوش مصنوعی، به این سوال پاسخ می دهد که آیا هوش مصنوعی به اندازه انسان ها خوب است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، وقتی بحث بر سر اصول اخلاقی هوش مصنوعی و این که چگونه فناوری می تواند اشتباه کند، پیش می آید، غالباً ذهن مردم تحت تأثیر صحنه های فیلم های هالیوودی قرار می گیرد.

این که چه اتفاقی می افتد اگر این ابزار علیه ما برانگیخته شود و شروع به تیراندازی به مردم در خیابان کند؟! گرچه ما باید پذیرای همه احتمالات باشیم، اما نگرانی های اساسی تری نیز در مورد اخلاقیات هوش مصنوعی وجود دارد.

در طول تاریخ، ارائه چندین اختراع در حوزه فناوری بحث در مورد اصول اخلاقی در زمینه استفاده و یا حتی وجود آن فناوری را دامن زده است؛ همچنین با پررنگ تر شدن هوش مصنوعی در جامعه و مسائل اخلاقی پیرامون آن احساس نیاز به برنامه ای جامع برای رسیدگی به مسائل اخلاقی و چارچوب های آن بیشتر شد.

در ادامه، نگاهی به جنبه های مختلف اخلاق و هوش مصنوعی خواهیم داشت.

مبحث انصاف در اولین روز کنفرانس مجازی EmTech Asia2020، دانشمند مشهور پیتر نورویگ، مدیر بخش تحقیقات گوگل، در مورد مسئله انصاف در اجرای هوش مصنوعی سخنرانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا هوش مصنوعی به اندازه انسان ها خوب است

آیا هوش مصنوعی به اندازه انسان ها خوب است