مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 09:302020-11-25پزشكي

تاثیر منفی استرس در دوران بارداری بر رشد مغز کودک


محققان دانشگاه ادینبرو در مطالعه اخیرشان گفته اند استرس در دوران بارداری می تواند بر چگونگی رشد مغز کودک تأثیر بگذارد و در آینده به ایجاد مشکلات عاطفی برای او منجر شود.

- محققان "دانشگاه ادینبرو" در مطالعه اخیرشان گفته اند استرس در دوران بارداری می تواند بر چگونگی رشد مغز کودک تأثیر بگذارد و در آینده به ایجاد مشکلات عاطفی برای او منجر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید نشان داده استرس در دوران بارداری می تواند بر نحوه رشد مغز کودک تأثیر بگذارد.

محققان انگلیسی میزان بالاتر هورمون استرس یعنی کورتیزول در مادران را با تغییرات ساختاری در آمیگدال(ناحیه کوچک بادام مانند در مغز) نوزادان تازه متولد شده مرتبط دانستند.

هورمون کورتیزول در پاسخ بدن به استرس نقش مهمی دارد و سطوح بالای آن نشان دهنده استرس بالا است که این موضوع نیز در رشد جنین نقش دارد.

این موضوع می تواند بر رشد عاطفی کودک نیز تاثیر بگذارد چرا که شناخته شده است که آمیگدال(که در هر نیمکره مغز دو قطعه وجود دارد) در رشد عاطفی و اجتماعی کودک نیز نقش دارد.

پروفسور جیمز بوردمن (James Boardman) از دانشگاه ادینبرو گفت: آمیگدال یک ساختار مغزی است که شامل سلول های عصبی بسیار سازمان یافته است و آنها برای پردازش اطلاعات و احساسات در نوزادان نفشی مهم دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر منفی استرس در دوران بارداری بر رشد مغز کودک

تاثیر منفی استرس در دوران بارداری بر رشد مغز کودک