مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 08:452020-11-25پزشكي

برتری تیم دانشگاه تهران در چالش ساخت سیستم تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز


تیم دانشگاه تهران به عنوان تیم برتر و 3 طرح از دانشگاه های فردوسی مشهد، تهران و شهید بهشتی به عنوان طرح های برگزیده چالش طراحی و ساخت سیستم تحریک غیر تهاجمی نواحی عمیق مغز انتخاب شدند.

- تیم دانشگاه تهران به عنوان تیم برتر و 3 طرح از دانشگاه های فردوسی مشهد، تهران و شهید بهشتی به عنوان طرح های برگزیده چالش طراحی و ساخت سیستم تحریک غیر تهاجمی نواحی عمیق مغز انتخاب شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحریک سلول های عصبی مغز با روش های مختلف غیرتهاجمی شامل تحریک الکتریکی، الکترومغناطیسی، نوری و فراصوت به عنوان راه حل هایی ارزشمند از سوی محققان و پژوهشگران برای بهبود اختلالات حرکتی ناشی از سکته، اعتیاد، میگرن، افسردگی، وزوز گوش، دردهای مزمن و بررسی عملکرد مغز پیشنهاد شده است از این رو از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چالشی برای طراحی و ساخت سیستم تحریک غیر تهاجمی نواحی عمیق مغز برگزار شد.

هدف این چالش یافتن جایگزینی برای روش Deep Brain Stimulation یا (DBS) مبتنی بر کاشت پروب درون مغز طی یک عمل جراحی است که ضمن حذف خطرات ناشی از فرایند جراحی و کاهش صدمات و عوارض جانبی، بتوان نواحی مورد نظر را به صورت غیرتهاجمی تحریک کرد.

در مرحله اول داوری چالش، داوران متخصص در این حوزه ده ها ایده پژوهشی از چندین مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برتری تیم دانشگاه تهران در چالش ساخت سیستم تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز

برتری تیم دانشگاه تهران در چالش ساخت سیستم تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز