مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 20:352020-11-24اقتصادي

تأمین 3139 میلیارد تومان تسهیلات اوراق مسکن طی 2 سال


بر اساس اطلاعات فرابورس ایران طی 2 سال گذشته از محل فروش اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، 3139 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن تامین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به این که هزینه مسکن حدود 40 درصد از سبد مصرفی خانوار را تشکیل می دهد، تهیه مسکن هم برای خانوارهای ایرانی عمدتاً با تسهیلات بانکی انجام می شود.

مردم به صورت سنتی با سپرده گذاری در بانک مسکن و انتظار برای رسیدن نوبت وام مسکن اقدام به خرید یک واحد مسکونی می کنند، اما از چند سال پیش اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن منتشر می شود که این اوراق از طریق کارگزاری ها در فرابورس ایران خرید و فروش می شود تا مردم با خرید این اوراق بتوانند در اسرع وقت به تسهیلات خرید مسکن دسترسی پیدا کنند.

معمولا هر ورقه تسهیلات مسکن که در نماد تسه ارائه می شود، برای دریافت 500 هزار تومان تسهیلات است، اما این اوراق در فرابورس عرضه می شود و قیمت آن براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود به گونه ای که هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن بین 50 تا 80 هزار تومان در نوسان است.

در واقع مردم با خرید حداکثر 400 ورقه تسهیلات مسکن برای زوجین تا سقف 200 میلیون تومان و برای افراد دیگر تا سقف 200 ورقه یعنی 100 میلیون تومان تسهیلات از بانک مسکن دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین 3139 میلیارد تومان تسهیلات اوراق مسکن طی 2 سال

تأمین 3139 میلیارد تومان تسهیلات اوراق مسکن طی 2 سال