مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 15:102020-11-24اقتصادي

از امیدواری به «پدیده کشف شده در ایران» تا دعوای وزرای اسبق و فعلی و تیر خلاص!


آیا قرار است به زودی دنیا از چنگ بلایی که همه امور را تحت الشعاع خود قرار داده رها شود؟ در ایران چطور؟ به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، به فاصله حدود یک سال از آشنا شدن گوش بشریت با نام ویروسی جدید، حالا زمزمه‌ها درباره خلق دشمنش بیش از هر زمانی شدت گرفته است.

زمزمه‌هایی درباره ساخت انواع واکسن‌ها برای مقابله با ویروس کرونا که حالا چند نمونه از آن به حدی دلگرم کننده پیش رفته که برخی کشور‌ها برای پیش خرید این واکسن‌ها سر و دست می‌شکنند و می‌کوشند از یکدیگر سبقت بگیرند.

تا اینجای کار مسجل شده که دو نمونه واکسن ساخته شده با فناوری‌های جدید و بر پایه آران‌ای پیام رسان، با موفقیت دو مرحله آزمایش را پشت سر گذاشته و وارد مرحله سوم سنجش خود شده اند و یک واکسن ساخته شده با شیوه‌های سنتی ساخت واکسن نیز در حال طی کردن سومین مرحله کارآزمایی بالینی است.

سه محصولی که موجب شده‌اند بسیاری به شکست کرونا امیدوارتر از هرزمانی شوند.

البته سوای این سه واکسن –که یکی از آن‌ها محصول روسیه، یکی ساخته شده در آمریکا و دیگری محصول مشترک دو شرکت آمریکایی و آلمانی است، واکسن‌های دیگری هم هستند که در گوشه و کنار جهان معرفی شده، به مراحل کارآزمایی پا گذارده و حتی برخی مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از امیدواری به «پدیده کشف شده در ایران» تا دعوای وزرای اسبق و فعلی و تیر خلاص!

از امیدواری به «پدیده کشف شده در ایران» تا دعوای وزرای اسبق و فعلی و تیر خلاص!